Elevenes jul!

Skrevet av
10/12/2021

Ida Elverhaug

Ida går linjen Kreativ Mix, og hun gleder seg til å feire jul. Det at hele familien samles, også de man ikke møter så ofte, syntes hun er veldig koselig. Hun har flere juletradisjoner hun gleder seg til. Hver lille julaften samles hele familien hennes hjemme hos henne på julegrøt med mandel i grøten. Første juledag er det alltid julefrokost hos tante og andre juledag er det julefrokost hos bestemor. Hun ser også frem til å møte vennene sine hjemme, og har allerede planlagt aketur med bestevenninna si.

I løpet av jula skal hun bake pepperkaker med tantebarnet sitt, ha pakkeleken med familien og nyte juletiden hjemme! Det blir koselig med jul, men også veldig fint å komme tilbake igjen, sier Ida. Det blir uvant å gå så mange uker uten å se hverandre!

Ragnvald Straume

Ragnvald går linjen Idrett og Friluftsliv, og han synes det blir fint med jul! Han syntes det er koselig å samles i jula. Ragnvald gleder seg til å bake julemenn, noe han gjør hver jul! På lille juleaften skal han spise risengrynsgrøt, og på juleaften er det pinnekjøtt å bordet! Den dagen feirer han med hele familien, de blir hele 17 personer hjemme hos tante i Volda! Han ser frem til å komme hjem og nyte en rolig jul!

Ester Vatn Totland

Ester er elev på Musikk, og hun skal hjem til Nesodden for å feire jul. Hun elsker jula, og gleder seg til at hele familien samles. Det blir spesielt fint å se søsknene sine igjen, ettersom det er lenge siden sist de så hverandre! Hun har også flere juletradisjoner hun ser frem til. Ettersom foreldrene henne har forskjellige tradisjoner med mat i jula, pleier de å ha rømmegrøt med mandel på lille julaften, pinnekjøtt på julaften og ribbe første juledag. En tradisjon hun ser spesielt frem til er julefrokost med alle venninnene sine lille julaften. Da spiser de god mat, legger puslespill og drikker te. Hun skal også jobbe noen dager, dra i juleselskaper og ellers bare være med familien og slappe av.