Møt elevrådet

Skrevet av
29/9/2021

Møt elevrådet for kull 2021-22. Et flott knippe herlige folke som skal bidra til at elevene i år får et godt og fint skoleår. Valgt til styret ble: Leder Benjamin Sæbbø, nestleder Nicolas Lardier , sekretær Bao Duy Tran. Styremedlemmer Matis Brøndbo, Selma Befring og Sebastian Paulsen. Til skolestyret ble Kristina Grande valgt, og medlem i styret for «Venner av Toppen» ble Kaja Sørensen.

Nyvalgt leder for elevrådet er Benjamin. Han er 19 år, kommer fra Stavanger, og går på linja Friluftsliv LETT. I tillegg til at han er en friluftsentusiast, så spiller han golf og gitar.

Hva synes du om å ha blitt valgt til leder i elevrådet?

Det var veldig kjekt! Spennende og utfordrende arbeid, så jeg gleder meg. Det blir bra.

Har du noen tidligere erfaring med denne type arbeid?

Jeg satt i elevrådet i 7. klasse, og i miljøråd på barneskolen. Så ikke så mye altså.

Hvilke saker vil du jobbe for i år?

Ting som gjør hverdagen bedre for oss. For eksempel en til brødrister i matsalen og vannautomat i peisestua. Ellers må jeg jo høre på hva elevene ønsker og jobbe for det.

Hvordan gikk det første møtet?

Det gikk fint, selv om vi hadde litt trøbbel med stemmegivingen og måtte stemme på nytt. Styret er nå konstituert og klar til å jobbe.

Vi takker for praten og ønsker Benjamin og resten av styret lykke til!

Tekst og bilder: Amalie Bjerkenes