PROSJEKTER

I løpet av skoleåret tar vi oss tid til å finne på noe nytt, fordype oss og gjerne sprenge noen grenser. Ofte sammen med noen av de andre linjene på skolen. Da er det tid for å vise seg litt fram og vise andre på noe av det vi brenner for. De største prosjektene gjør vi sammen i seksjonene, noe for de kreative og noe for de aktive.

FORESTILLING

Linja SKUESPILLER og noen de kreative linjene samarbeider ofte om en produksjon som spilles i distriktet og i Mosjøen Kulturhus. Enten vi setter opp en musikal, et teaterstykke eller utvikler idé og manus selv, har forestillingen høy kunstnerisk kvalitet. Vi har fantastisk mange vellykkede produksjoner bak oss og har hatt mange unike opplevelser med dette prosjektet. Å vise en produksjon man virkelig er stolt av er en skikkelig opptur!

Tidligere elever sier:  «Det er det største jeg har vært med på!»

FOR ANDRE

Linjene Idrett og Friluftsliv, Friluftsliv LETT og Fjellsport har de siste årene gjennomført et solidaritetsprosjekt for andre med fokus på fysisk aktivitet og mestring.

Da planlegger vi og gjennomfører aktiviteter for ulike aldersgrupper i kommunen. Det kan være aktivitet for eldre, opplegg for elever i barneskolen, idrettsdag for innvandrere eller psykisk utviklingshemmede. Omfanget varierer fra år til år.

HØSTPROSJEKTET

Ut på høsten tar stipendiatene over og legger opp til et par skikkelig artige dager. Alle er med, nye talenter oppdages og flere venner dukker opp. Innholdet varierer litt fra år til år, men at du får deg en god latter er garantert. Dette er høstens store forundringspakke og et av mange gode minner å ta med seg videre.

Søk på Vefsn Folkehøgskole