FELLES FOR ALLE

På TOPPEN har vi sansen for å gjøre mange ting sammen og på tvers av linjene. For å skape minner trengs det opplevelser, og det prøver vi å prioritere hos oss. En del av det vi gjør sammen ligger fast på timeplanen, og andre ting gjør vi periodevis.

FELLESFAG

På folkehøgskole har vi noe som kalles fellesfag. Det er noen timer i uka som alle elevene deltar på. Hos oss er dette fag som vi mener er viktige for hver enkelt og som gjør året til en felles opplevelse.

• Morgensamling – en sang og noe interessant å tenke på

• Allsang – sangstund med lav terskel

• Aktivitet – for å få rørt seg litt

• Tematimer – et tema i tiden

• Husmøte – en prat på avdelingen der du bor

• Vasketime – alle vasker rom og felles områder på avdelingen

FELLESSKAP

På Toppen bruker vi tid på å bli godt kjent med hverandre og dele opplevelser sammen. Vi har beholdt mye av den gode folkehøgskoletradisjonen med fellesskap og deltagelse. Det er en av grunnene til at vi får et godt miljø på skolen. Vi har en rekke happenings, turer og fellesopplevelser sammen i løpet av året. Noe har et faglig innhold mens andre ting er mest for hyggen.

• Høstprosjekt (felles sceneproduksjon)

• «Kræsjkurs» i folkehøgskole

• «Live or let die…» (felles tur)

• Overnattingstur

• Elevkvelder

• Helgeopplegg

• Juleforberedelser

• Kino

• Teater

• Konserter

• Kamper

• Turnèringer

• Solidaritetsarbeid

• Turer i nærområdet

HELGELANDS

OPPLEVELSER

Felles tur for alle.

Mot slutten av skoleåret tar vi dere med på en opplevelsestur på Helgelandskysten, også kalt verdens vakreste skjærgård. Du kan ikke ha vært på Helgeland så lenge uten å få med deg det! Vi tar sikte på flere attraksjoner på turen, og satser på å ende opp på Træna, ytterst i havet. Denne fantastiske øykommunen som blomstrer som aldri før. Du har kanskje hørt om Trænafestivalen?

På turen skal vi kose oss, oppleve natur og kultur, spise godt og nyte dagene.

Panoramisk luftbilde av et kystsamfunn med dramatiske fjellformasjoner i bakgrunnen ved solnedgang

Søk på Vefsn Folkehøgskole