Toppen Panorama Mosjøen

Hvis du trenger overnatting i Mosjøen i løpet av sommersesongen, kan du gjerne komme til oss. Toppen Panorama ligger ca 4 km nord for Mosjøen sentrum på den naturskjønne Halsøytoppen, og er drevet av Vefsn Folkehøgskole. Booking på airbnb.no.

Overnatting i Mosjøen

Vi har seks enkeltstående hus på området, med fire dobbeltrom m/ dusj og toalett i hvert hus. Husene ligger idyllisk plassert med utsikt både over byen og Vefsnfjorden. Det er også mulig å booke enkeltrom i hovedinternatet. Dette er et fantastisk utgangspunkt for turer, enten du er ute etter en skikkelig utfordring eller du har mest lyst til å tusle av gårde. Gode muligheter for laksefiske i elva Vefsna er bare noen minutter unna med bil. Både kyst og høyfjell er i umiddelbar nærhet, og det er mange merkede turløyper og toppturer å velge mellom.

Hvert hus har 4 soverom med tilhørende bad, felles kjøkken og oppholdsrom med spiseplass. Kjøkkenet er velutstyrt med det meste du trenger for å lage deg mat mens du er gjest hos oss.

Rommene i hovedinternatet har 2 enkeltsenger og vask på rommet. Hver avdeling har 3 slike rom som deler dusj og toalett. Det er tilgang til felles kjøkken og stue i samme bygg.

Ønsker din bedrift møterom og lunsjpakker, kan dere kjøpe dagpakker hos oss. Ta kontakt for priser og meny.

Utenom skoleåret åpner vi opp lokalene for utleie til selskap. Vi leier ut både matsal, gymsal og stuene i Tårnbygget til dette formålet. Ta kontakt for priser og meny.

I Mosjøen finnes svært gode idrettsanlegg, svømmebasseng, bowling, treningsstudio med mer. En kunstgressbane ligger rett nedenfor Toppen Panorama. Aktivitetspark med paintballbane 10 minutter herfra med bil. I Øyfjellet på andre siden av elva Vefsna, finnes det Sherpatrapp, Via Ferrata og Zipline ned til hagen på Fru Haugans Hotell. Mosjøen har også egen Bystrand rett nedenfor Halsøytoppen, der du kan ta en piknik eller bare nyte solen.

I Mosjøen finner du også den fine Sjøgata, med verneverdige små trehus som ligger langs elvekanten. Her ligger det kafeer, gallerier og butikker på rekke og rad. En veldig trivelig gate å vandre gjennom når du besøker Mosjøen.

Husene våre er alle oppkalt etter øyer på Helgelandskysten.

Book overnatting i Mosjøen

Er du venn av toppen?

• Venner av Toppen får 30% på overnatting på Toppen Panorama denne sommeren.
  • Bookingen gjøres direkte til toppen@vefsnfolkehogskole.no.
  • For at rabatten skal utløses, må kontingent til Venner av Toppen være betalt for 2024. Du sender bilde av kvittering når du booker.

Ikke offisiell medlem enda?

• Årskontingent enkeltperson: 100kr
  • Årskontingent par: 150kr