Skolerute

HØST 2023

Elevmottak søndag 20.08.2023

Første undervisningsdag er mandag 21.08

Høstferie fra og med fredag 06.10 (første fridag) til og med tirsdag 17.10 (siste fridag)

Juleferie fra og med 16.12 (første fridag) til og med tirsdag 09.01.2024 (siste fridag)

Vår 2024

Elevmottak vårkurs mandag 08. 01. 2024

Elevmottak årskurs tirsdag 09.01.2024

Påskeferie fra og med fredag 22.03 (første fridag) til og med 02.04 (siste fridag)

Avslutningsarrangement for årskurs og vårkurs lørdag formiddag 11.05.2024Hjemreise samme dag.

Vi har elevmottak hele dagen søndag 20. august, og et felles møte utpå kvelden når de fleste har kommet. Send en epost til skolen og meld fra når du kommer. De som kommer med fly og tog blir hentet på forespørsel. Se mer info i linken med informasjon som du fikk på epost.

Ferier

I ferier er skolen stengt og du må forlate skolens område. Du kan reise hjem etter undervisningsslutt kl 15.00 dagen før feriestart/ første feriedag dersom ikke annet er oppgitt. Du må reise fra skolen i løpet av første feriedag. Det er ikke mulig å overnatte på internatet etter at ferien har startet. Det er derfor smart å ordne seg med billetter i god tid. Du kan komme tilbake fra ferie dagen før undervisningen starter. Første måltid er som regel kveldsmat denne dagen.

Folkehøgskoleåret er travelt og fullt av inntrykk, og i ferien kan det være fint å reise hjem og bli stelt godt med av foreldre og venner.

Under ser du hvordan timeplanen ser ut i vanlige uker. Det vil kanskje bli noen justeringer for neste skoleår, men timeforholdet vil være det samme. De fleste valgfag foregår på ettermiddag/ kveld. En del linjeaktivitet forutsetter også jobbing på kveldstid. Vi deler skoleåret i 5 perioder, noe som vil medføre noen endringer i planen gjennom året.