Rafting på Vefsna

1/9/2023

Toppen har vi mange flotte muligheter til opplevelser i nærområdet. En av dem er rafting på Vefsna, og vi har i mange år hatt et godt samarbeid med RiverNorth Rafting på Trofors. Den andre skoleuka tar vi en dag i nabokommunen og koser oss der. Elevene får god instruksjon i hvordan håndtere båt og elv, før vi kaster oss utpå og nedover elva Vefsna. En opplevelse for livet!

Raftingturen på elva gjøres gruppevis, så det er god tid til å utforske området og chille sammen. Det er heller ikke alle som har lyst til å rafte, og da finnes det andre ting å finne på. Vi har camp på Grane Bygdetun, og der er det perfekt å kose seg. Kokkene på Toppen har vi også med, og god mat gjør jo livet ekstra festlig på tur.

Rafting på Vefsna ser kanskje verre ut på bilder enn det oppleves i båten, og når alle sikkerhetsregler er tatt går det helt fint. Det er vannstanden i elva som bestemmer utfordringene. River North har de beste guidene som kjenner elva og tar sikkerhet på alvor. Vi takker for turen og gleder oss til flere opplevelser sammen!

Bilder: Jonas Løøv, Kevin Fagerheim og Edvard Brunvik