Å starte på halvårskurs midt i året

23/2/2024

Å begynne på folkehøgskole midt i året kan virke litt skremmende. Å få ny romkamerat er også litt nervepirrende. Men det kan fort gå veldig fint! Christina bodde tidligere sammen med ei super jente fra Danmark som gikk høstkurs, og de hadde en tåredryppende avskjed i desember. Hun var veldig spent på hvem den nye samboeren skulle være.

Clara var også litt nervøs, men uten grunn. «Jeg har blitt veldig godt mottatt av de andre på avdelingen. De er alle hyggelige, sosiale og gode folk. Vi har blitt veldig fort kjent, så det var ikke noe å grue seg til.»

Clara ble lei av å jobbe, og bestemte seg for å finne på noe annet etter jul. Det ble litt kjedelig og alle dager var veldig like. Sånn er det ikke på folkehøgskole. Clara hadde ei venninne her på Toppen fra før, så da tok hun sjansen og reiste nordover. «Jeg var litt spent på hvordan det ville bli å dele bad og rom med noen etter at jeg har bodd i egen leilighet en stund. Men det har gått helt fint, det var et riktig valg. Jeg skulle egentlig bare startet her i høst...»

Clara går på Friluftsliv LETT og Christina er elev på Fjellsport og Kajakk. Nå står det ene eventyret etter det andre i kø utover våren, med blant annet skiturer, toppturer, bålkos, padling og studieturer. Det er bare å nyte!