Invitasjon til 125 års jubileum

19/12/2023

Vefsn Folkehøgskole Toppen 125 år

Her skal det feires! I 2024 er det 125 år siden Vefsn Folkehøgskole ble stiftet, og da inviterer vi tidligere elever og ansatte til Toppen for å feire sammen med oss. Vi har satt av lørdag 8. juni til festmiddag og feiring på skolen, og da åpner vi for at så mange som mulig kan komme på jubileumshelg i år. De som har 10, 25 og 50 års jubileum er selvfølgelig spesielt velkomne!

Det blir varm velkomst og omvisning på skolen, mimring fra tidligere tider og tanker om framtida på Toppen. Vi serverer en nydelig festmiddag fra de fenomenale kokkene på kjøkkenet, muligens krydret med et par taler. I tillegg har vi invitert bandet ELSK til å komme og holde en konsert for oss på skolen. Det skal nevnes at det er en tidligere elev med bak trommene.

OM BANDET:
ELSK ble dannet i 2020 av trioen Kim Lie, Aleksander Emilsen og Chris Slettvoll. Høsten 2020 slapp bandet singelen «alt e litt bedre nu» som fikk mye radiotid.

Januar 2021 signerte de med KKV for albumet «Hjertet æ bar». Plata ble sluppet mars samme år. Kritiker i Avisa Nordland, Rune Slyngstad ga plata terningkast 6. Desember samme år blir albumet kåret til årets beste utgivelse fra Nordland foran en rekke nasjonalt anerkjente artister.

Høsten 2021 brukte ELSK på turne i Nordland, fra de største byene til øyer langt ute i havgapet. Turneen ble avrundet på Kjerringøy, hvor bandet ble det første bandet til å spille på den nye lokasjonen for TV2 suksessen Hver gang vi møtes.

April 2022 vant ELSK låtskriverkonkurransen Den Store Låtfesten i Stormen Konserthus. I den sammenheng slapp bandet singelen «Det hyla i bremsan». Avisa Nordland skrev «Låten er mektig, den bygger seg opp mot et klimaks. Dette er både deilig, nydelig og nifst.» Terningkast 6

Sommeren samme år spilte bandet flere festivaler, blant annet under åpningsdagen av ØYA festivalen i Oslo.

November 2023 slapp bandet «si noe» og mediene meldte: «ELSK befester sin posisjon som formidler av de helt store følelsene». ELSK avsluttet 2023 med turne for Nordlandssykehusets 5000 ansatte til strålende tilbakemeldinger fra publikum.

Om noen ønsker vil det være mulig å komme på fredag for å mimre mer. Kanskje vi har noen som vil bidra med et eller annet til feiringen? Ta kontakt med oss, det setter vi pris på!

Påmelding

Vi fyller skolens internat og lokaler så langt det går, så om du vil bo på skolen lønner det seg å være tidlig ute med påmeldingen. Påmeldingsskjema via vedlagt link eller QR-kode, og påmeldingsfristen er 8. mai. Utfyllende program vil bli tilsendt når det er klart.

Det finnes flere gode overnattingsmuligheter i Mosjøen, så om det skulle bli fullt på skolen er det fremdeles håp!

Vi gleder oss til å samle så mange som mulig for å feire 125 år med minner og opplevelser på Toppen! Bli med!